The Hateful Eight / Nefret Sekizlisi Replikleri

10:26 Aklı başında gezen aptal 0 Comments


Bir daha kendisinden haber almadıklarınız beni buldular.


– Savaş böyle bir şeydir Mannix. İnsanlar ölür.
+ “Savaş cehennemdir.”e getirdin lafı yani.


Benim babam onuruyla yenilmek için ve kayıtsız şartsız teslim olmaya karşı savaştı!


– Sizin kardeşinizdik! Onurumuzla yenilmeyi hak ediyorduk.
+ Onurunuzla yenilmek için kaç tane zenci kasabasını yağmaladınız?
– Gereği kadarını Siyah Binbaşı. Çünkü zenciler ne zaman korku içindeyse beyazlar o zaman güvendedir.


Şimdi, sen cinayetten aranıyorsun. Akıl yürütmem açısından senin yaptığını farz edelim. John Ruth seni Red Rock’a cinayetten yargılanman için götürmek istiyor. Eğer suçlu bulunursan Red Rock halkı seni kasaba meydanında asacak. Cellat olarak idamı ben gerçekleştireceğim. Eğer bunlar olursa medeni toplumun “adalet” dediği şey yerini bulacak. Ancak öldürdüğün kişinin akrabaları ve sevenleri şu an bu kapını dışında olsa kapıyı kırıp seni bu karda dışarı sürükleseler ve seni boynundan assalar buna başına buyruk adalet denir. Başına buyruk adaletin iyi yanı oldukça tatmin edici oluşudur. Kötü yanı ise yanlışı doğruyla karıştırmaya meyilli oluşudur. Senin durumunda değil tabii. Senin durumunda bunu hak ettin. Ama diğerleri belki de hak etmemiştir. Fakat nihayetinde ikisi arasındaki asıl fark nedir? Asıl fark benim, cellat. Benim için ne yaptığının önemi yoktur. Seni astığımda ölümünden tatmin olmam. Bu benim için bir iştir. Seni Red Rock’ta asarım, başka bir kasabaya giderim, orada da başkasını asarım. Senin boynunu kıran kolu çeken adam serinkanlı bir adam olacak. İşte bu serinkanlılık, adaletin özüdür. Serinkanlılıkla yerine getirilmeyen adalet adalet olmama tehlikesi içindedir her daim.


Piçlerin işi hiç bitmez değil mi John Ruth?


Önlem almak lâzım çünkü can kaybedilmeyecek kadar tatlıdır.


– Bak para için neler yaptığımı düşünürsek yargılamak bana düşmez. Ama bir kadını asma konusunda azıcık bile olsa kendini kötü hissetmiyor musun?
+ Kadınların çekemeyeceği tetik icat edilene değin cellatsan, kadınları da asacaksın.


Ama Amerika’nın bağrında bir siyah olmanın ne demek olduğuna dair hiçbir fikrin yok. Siyahların güvende olduğu tek zaman beyazların silahsız olduğu zamandır.

0 yorum: