Pride and Prejudice / Aşk ve Gurur Replikleri

10:30 Aklı başında gezen aptal 0 Comments


– Gecenin sonunda bütün erkekler sana aşık olmazsa, ben güzellikten anlamıyorum.
+ Ya da erkeklerden.
– Onları değerlendirmek çok kolay. Hepsi kötü değildir. Tecrübelerime göre, hepsi birer şapşal.
+ Bir gün karşına birisi çıkacak ve ağzından çıkanı kulağın duyacak.


– Boyalı tavuskuşlarının hangisi Bay Bingley?
+ Sağdaki. Solundaki de kız kardeşi.
– Şu çok bilmiş adam kim?
+ O, onun yakın arkadaşı Bay Darcy.
– Sefil görünüyor, zavallı.
+ Zavallı olabilir ama hiç sefil değil.
– Söyle.
+ Senede 10,000 ve ayrıca Derbyshire’in yarısı onun.
– Zavallı yarısı.


– Dans eder misiniz, Bay Darcy?
+ Mecbur kalmadıkça hayır.


– Şiirin, aşkı yok edecek gücü olduğunu kim keşfetti acaba?
+ Şiir aşkın gıdasıdır sanırdım.
– Güzel ve sağlam bir aşksa. Ama sadece basit bir özentiyse, tek bir sone aşkı öldürebilir.
+ Peki, bağlılığı güçlendirmek için siz ne öneriyorsunuz?
– Dans etmeyi. Eşiniz sıradan biri bile olsa.


– Bay Bingley genç bir erkeğin olması gerektiği gibi. Mantıklı, esprili…
+ Yakışıklı, yeterince zengin…
– Evlilikte para mevzu olmamalı.
+ Gerçekten aşık olmazsam evlenmem. Bu yüzden evde kalacağım.
– Sence benden hoşlandı mı?
+ Gecenin çoğunda seninle dans etti, kalan kısmında sana baktı. Ondan hoşlanabilirsin. Daha salaklardan hoşlandın. Genel olarak insanlardan hoşlanma eğilimin var. Senin gözünde bütün dünya iyi.


Beni kırmasaydı kibirliliğini daha kolay affederdim. Ama fark etmez. Bir daha onunla konuşacağım şüpheli.


– Siz genç hanımlar ne kadar kusursuzsunuz.
+ Ne demek istiyorsunuz?
– Masa boyuyorsunuz, piyano çalıyor ve nakış işliyorsunuz. Hiç insanların bir kadın için kusursuz dediğini duymadım.
— Kelime fazla özgürce kullanılıyor. Gerçekten kusursuz olan kadınların sayısı bir elin parmaklarını geçmez.


– (Bir kadının) Kusursuz olması için, müzik, şarkı söyleme, resim, dans ve modern diller gibi konularda çok bilgili olmalı. Ve değişik bir havası, güzel bir yürüyüşü olmalı.
+ Ve düzenli okuma sayesinde zihnini geliştirmeli.


– Fazla gururlu musunuz Bay Darcy? Gurur sizce bir kusur mudur yoksa erdem mi?
+ Buna cevap veremem.
– Sizde kusur bulmaya çalışıyoruz.
+ Başkalarının kabalık yapmasını ve ithamda bulunmasını kolay kolay affedemem. Bana sorarsanız, bir kez kaybolan ebediyen kayıptır.
– Bu konuda sizinle alay edemem. Çok yazık, çünkü ben gülmeyi çok severim.


Bence bir balo, arkadaş edinmek için mantıklı bir yol değil. Dans etmek değil sohbet etmek günün modası olsaydı daha iyi olurdu.


– Taciz edici dostluğunuz için sağ olun. Çok eğitici oldu.
+ Rica ederim. O şeref bana ait.

0 yorum: